Čtvrtletní tržby Aholdu celkově stouply, na českém trhu klesly

04.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Amsterodam 4. června (ČTK) - Tržby nizozemské maloobchodní skupiny Ahold vzrostly v prvním čtvrtletí o více než čtyři procenta a její provozní zisk zůstal beze změny. Tržby Aholdu na českém trhu klesly, podíl firmy zde ale stoupl. Společnost dnes také oznámila, že vrátí akcionářům v plánovaném zpětném odkupu akcií dvě miliardy eur (51.4 miliardy Kč), čtyřikrát více, než původně plánovaných 500 milionů eur.

Celkové tržby Aholdu se v meziročním srovnání zvýšily o 4,1 procenta na 10,1 miliardy eur a po přepočítání na stálé směnné kurzy byly vyšší o 4,4 procenta. V USA, kde vytváří Ahold asi 55 procent svých tržeb, se jeho příjmy zvýšily o 3,4 procenta, v Nizozemsku posílily o 7,5 procenta.

Ve zbytku Evropy, kde má Ahold aktivity v Česku a na Slovensku, tržby klesly o 5,1 procenta na 482 milionů eur (12,4 miliardy Kč) a po odečtení pohybů kurzu posílily o 2,8 procenta. Provozní zisk této divize se zvýšil o čtvrtinu na pět milionů eur. Ahold označil situaci na českém trhu vzhledem ke zvýšení daně z přidané hodnoty, rostoucí nezaměstnanosti a silné konkurenci za nadále obtížnou, české operace však získaly podíl na trhu a zlepšily provozní zisk.

Základní provozní zisk Aholdu bez jednorázových položek zůstal na 416 milionech eur. Celkový provozní výsledek klesl o 16,5 procenta na 345 milionů eur.

Ahold uvedl, že rozdělí mezi akcionáře celkem dvě miliardy eur, což bude většina zisku z prodeje 60 procent akcií skandinávské skupiny ICA za 2,4 miliardy eur. Celkový objem zpětného odkupu akcií bude nyní představovat asi 15 procent kapitálu skupiny. Ahold měl na konci prvního čtvrtletí v hotovosti a dalších likvidních aktivech 4,2 miliardy eur a podle analytiků má nadále prostor pro akvizice nebo další výplaty akcionářům, uvedla agentura Reuters.

Provozní zisk české pobočky Aholdu v loňském roce stoupl o 37 procent na 537 milionů korun, což bylo nejvíc od vstupu firmy na český trh v roce 1990. Tržby Aholdu v ČR a na Slovensku loni klesly o 3,7 procenta na 43,3 miliardy korun. Na českém trhu Ahold provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert.

Podle odhadu společnosti Incoma GfK byl český Ahold s podílem 9,7 procenta loni jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží. Po Aholdu je dvojkou na českém trhu Kaufland s podílem 9,3 procenta. Tržby českého maloobchodu v roce 2012 klesly o 1,1 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK