Česká mincovna oslaví v červenci 20 let od svého založení. Je výhradním dodavatelem tuzemských oběžných mincí i pamětních mincí pro Českou národní banku. Díky vysoké kvalitě i dobré ceně se jí i ve veřejných soutěžích daří zakázky udržet, řekl Josef Ducháček z ČNB. Za těch 20 let bylo v Jablonci vyraženo 2,7 miliardy českých oběžných mincí v hodnotě přes deset miliard korun. "V současné době jich je v oběhu 1,8 miliardy, na každého obyvatele včetně kojenců tak připadá 174 mincí," uvedl pro zajímavost Ducháček.
Zakázky pro ČNB se však na tržbách společnosti podílejí stále méně, i proto se firma stále více orientuje na vlastní výrobu a prodej. Z původně výrobní organizace se před třemi lety po vstupu nového vlastníka - firmy Monetica, postupně proměnila ve výrobně-obchodní společnost. Má vlastní prodejny v Jablonci a Praze a v červnu otevře další v Brně. "Chceme být zákazníkům co nejblíže, máme e-shop, a do budoucna, pokud se to ukáže jako dobrá cesta, bychom chtěli vytvořit síť prodejen v regionálních centrech jako je Plzeň, České Budějovice nebo Ostrava," doplnil Šulta. Do modernizace a rozvoje investuje firma ročně zhruba 20 milionů korun, z toho polovinu právě do marketingu.
Česká mincovna je poslední firmou, která v Jablonci zůstala po rozpadu sklářského a bižuterního gigantu Jablonex. Dnes zaměstnává 72 lidí. Loni na podzim otevřela Česká mincovna novou reprezentativní prodejnu v pasáži ČNB a navíc spustila portál ČM Aurum, přes který mohou zájemci investovat do zlata. Přes portál je možné nakoupit investiční zlato a mince, ale i pravidelně spořit a peníze pak investovat do slitků či mincí. "Pokud jde o investice do zlata, snažíme se zákazníkům neprodávat jen ty slitky, ale nabídnout třeba i odborné poradenství," vysvětlil Šulta.