Česká mincovna dosáhla loni rekordních tržeb 705 mil.Kč.

07.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Jablonec nad Nisou 7. června (ČTK) - Velký zájem o pamětní a investiční mince zvýšil loni tržby jablonecké společnosti Česká mincovna o šest procent na 705 milionů korun. Zatímco investičních slitků a medailí se prodalo zhruba stejně jako v roce 2011, pamětních a investičních medailí nakoupili investoři za téměř dvojnásobek. Zatímco v roce 2011 jich mincovna prodala za 70 milionů korun, loni v tomto segmentu utržila 133 milionů. Novináře o tom dnes informoval ředitel mincovny Radek Šulta. V roce 2011 utržila firma 666 milionů korun.

Česká mincovna oslaví v červenci 20 let od svého založení. Je výhradním dodavatelem tuzemských oběžných mincí i pamětních mincí pro Českou národní banku. Díky vysoké kvalitě i dobré ceně se jí i ve veřejných soutěžích daří zakázky udržet, řekl Josef Ducháček z ČNB. Za těch 20 let bylo v Jablonci vyraženo 2,7 miliardy českých oběžných mincí v hodnotě přes deset miliard korun. "V současné době jich je v oběhu 1,8 miliardy, na každého obyvatele včetně kojenců tak připadá 174 mincí," uvedl pro zajímavost Ducháček.

Zakázky pro ČNB se však na tržbách společnosti podílejí stále méně, i proto se firma stále více orientuje na vlastní výrobu a prodej. Z původně výrobní organizace se před třemi lety po vstupu nového vlastníka - firmy Monetica, postupně proměnila ve výrobně-obchodní společnost. Má vlastní prodejny v Jablonci a Praze a v červnu otevře další v Brně. "Chceme být zákazníkům co nejblíže, máme e-shop, a do budoucna, pokud se to ukáže jako dobrá cesta, bychom chtěli vytvořit síť prodejen v regionálních centrech jako je Plzeň, České Budějovice nebo Ostrava," doplnil Šulta. Do modernizace a rozvoje investuje firma ročně zhruba 20 milionů korun, z toho polovinu právě do marketingu.

Česká mincovna je poslední firmou, která v Jablonci zůstala po rozpadu sklářského a bižuterního gigantu Jablonex. Dnes zaměstnává 72 lidí. Loni na podzim otevřela Česká mincovna novou reprezentativní prodejnu v pasáži ČNB a navíc spustila portál ČM Aurum, přes který mohou zájemci investovat do zlata. Přes portál je možné nakoupit investiční zlato a mince, ale i pravidelně spořit a peníze pak investovat do slitků či mincí. "Pokud jde o investice do zlata, snažíme se zákazníkům neprodávat jen ty slitky, ale nabídnout třeba i odborné poradenství," vysvětlil Šulta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK