"V souvislosti se snášením mostu jsme nemuseli v průběhu noci ani dnes ráno na objízdných trasách řešit žádnou mimořádnou událost, nedošlo k žádné dopravní nehodě a provoz probíhal bez problémů. Navíc byl velice slabý a řidiči se chovali ukázněně," řekla ČTK mluvčí krajské policie Dana Čírtková.
"Most padl v 01:00," řekl ČTK Pavel Kaspar ze společnosti SETRA. Teď se ještě dokončuje demolice mostu ve svahu v uzavřené části dálnice na Brno. Ze stavby bylo podle jeho odhadů odvezeno asi 400 až 500 tun železobetonu. Na mostu se podle něj při stavbě před třiceti lety nešetřilo, bylo v něm víc železa, než očekávali, muselo se více stříhat.
Dělníci po uzavření dálnice v sobotu po 20:00 nejdříve pod mostem demontovali svodidla. Pak optické kabely, které vedou středem dálnice, zabezpečili panely. Ze zdevastovaného mostu odřezali proděravělé zábradlí. Obří bagr nahrnul pod most na 800 tun písku, který přes den do uzavřeného pruhu navezlo několik kamionů s přívěsy. Díky pískovému lůžku nebyl povrch dálnice poškozen. Do rozebírání mostu se potom pustily čtyři demoliční bagry vybavené hydraulickými nůžkami a hydraulickými kladivy, shrnul Kaspar.
V úseku u mostu je teď doprava omezena opět do tří zúžených pruhů, a to ve dvou na Prahu a v jednom na Brno. Důvodem omezení je dokončení prací po bourání mostu. Rozmístěno bude dopravní značení ve směru na Brno pro následující etapu práce ve středním dělícím pásu - přeložky inženýrských sítí, kanalizace, optického kabelu a svodidel.
Místo zbouraného dálničního nadjezdu bude na 107. kilometru postaven nový. Jezdit by se po něm mělo začít zároveň s koncem oprav celého úseku Větrný Jeníkov - Jihlava, který je naplánován na příští léto.