Liberalizace dálkové železniční dopravy nabere zpoždění

10.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 10. června (ČTK) - Liberalizace dálkové železniční dopravy na vybraných tratích nabere zpoždění od jednoho roku do tří let. Letos v červenci by mohlo ministerstvo dopravy vypsat nabídkové řízení na vstup konkurence na železniční tratě Praha-Ústí nad Labem-Karlovy Vary-Cheb a Praha-Ústí nad Labem-Děčín. Upravený harmonogram, který putuje do připomínkového řízení, musí schválit vláda. ČTK to řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Jako první zprávu přinesl server iDnes.

Důvodem zpoždění liberalizace rychlíkové dopravy na železnici byly mimo jiné problémy kolem prvního nabídkového řízení na trati Ostrava-Olomouc, které muselo ministerstvo po vyřazení jednoho ze dvou uchazečů zrušit. Proces ovlivnilo i dlouhé šetření ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

"Protože tento úřad neshledal v nastavení zadávacích podmínek žádná zásadní pochybení, považuje ministerstvo dopravy za vhodné pokračovat v dalším procesu otevírání trhu s určitými korekcemi dosud schváleného časového plánu dalších nabídkových řízení," uvedl Neřold.

Nabídky na vstup na prvních pět tratí budou moci dopravci předkládat v první polovině příštího roku. Vedle tratí Praha-Cheb a Praha-Děčín má jít o úseky Plzeň-Most, Liberec-Pardubice a Liberec-Ústí nad Labem. První soukromé firmy by se na tratích měly objevit na přelomu let 2014 a 2015.

Na pozdější dobu se posunou nabídky na trati Praha-Olomouc-Žilina/Luhačovice. Důvodem je dosud nestabilní situace na trati Praha-Ostrava, kde již soutěží tři dopravci a podle MD existuje příliš vysoké riziko kolísání přepravních objemů a tedy i výnosů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK