"Značka osobních vozů Volkswagen i přes pokračující ekonomickou nejistotu celkově vykazuje stabilní vývoj, i když trendy se dost výrazně liší," uvedl šéf prodeje a marketingu Christian Klingler. Zatímco odbyt vozů v Číně se zvyšoval, v jiných oblastech, například v západní Evropě, naopak klesal.
Od ledna do května se prodej vozů značky VW meziročně zvýšil o více než pět procent a v Číně se nárůst dokonce přiblížil 20 procentům. V západní Evropě s výjimkou Německa však odbyt za prvních pět měsíců letošního roku o 7,2 procenta klesl, v Německu pokles činil více než deset procent. Evropa se potýká v dopady dluhové krize, která těžce dolehla právě na její automobilový trh.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Loni firma převzala rovněž výrobce sportovních vozů Porsche.