"Informací máme málo a dostali jsme je pozdě," uvedl Felix s tím, že když se výkonové zpoplatnění v roce 2007 zavádělo v Česku, byla situace obdobná. Palubní jednotky se tehdy začaly distribuovat po Vánocích a od 1. ledna se jejich prostřednictvím začalo mýtné vybírat.
Komplikací podle Česmadu budou nejen fronty, které se dají při vydávání palubních jednotek očekávat, ale především nové náklady, které dopravci před spuštěním nového mýtného systému nestihnou zapracovat do výsledných cen pro klienty. Zdražení tak budou muset pokrývat z vlastní marže. Přestože je pro tuzemské dopravce významnější z hlediska objemu přepraveného zboží sousední Slovensko nebo Německo, řadu českých dopravců narychlo provedená změna podle Česmadu poškodí.
V Česku se vloni na kamionovém mýtném vybralo 8,7 miliardy korun. Vybírá se na 1300 kilomtrech dálnic, rychlostních silnic a silnic první třídy. V Maďarsku bude výkonovému zpoplatnění podléhat 6513 kilometrů komunikací.
Cena ujetého kilometru dálnice v Maďarsku podle kategorie vozidla v Kč: Kategorie vozidel podle motoru dvě nápravy tři nápravy čtyři nápravy a více Rychlostní silnice Hlavní silnice Rychlostní silnice Hlavní silnice Rychlostní silnice Hlavní silnice A ( EURO III. a vyšší) 3,62 1,54 5,08 2,67 7,41 4,62 B (EURO II.) 4, 26 1,82 5,98 3,14 9, 26 5,78 C (EURO I.) 4,90 2,09 6,88 3,61 11,11 6,93
Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR