Stavba dálnice D3 k Úsilnému u Č.Budějovic se v červnu nezahájí

13.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


České Budějovice 13. června (ČTK) - Stavba dálnice D3 k Úsilnému u Českých Budějovic v červnu nezačne, práce přitom měly být podle původního plánu spuštěny již loni v září. Novináře o tom po jednání rady sdružení pro výstavbu D3 a R4 informoval primátor Juraj Thoma (OPB). Zahájení se protahuje kvůli veřejné zakázce na dodavatele stavby.

Tříkilometrový úsek 0309/III mezi Borkem a Úsilným měl začít stavět již loni v září, a podle primátora byly už připravené i peníze. Zahájení se však protahuje kvůli veřejné zakázce na dodavatele stavby. "Dozvěděli jsme se, že jeden z uchazečů podal mimořádně nízkou nabídkovou cenu, údajně ve výši 46 procent předpokládaných nákladů, které mají u tohoto úseku o délce 3150 metrů činit 1,947 miliardy korun," uvedl primátor.

Bude-li kvůli nízké ceně vyloučen, bude to prý rozporovat u Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, nebude-li, podají stížnost zase jeho konkurenti. Termín zahájení stavby v červnu 2013 je podle Thomy opět nereálný. "Otálení a hrátky kolem veřejných zakázek jsou skandální," dodal.

Pozitivnější zpráva se týká navazujícího úseku Úsilné-Hodějovice (0310/I), kolem něhož v poslední době bylo pozdvižení kvůli vzdálenostem dálničních křižovatek. Pragoprojekt jako projektant tohoto úseku od počátku s udělením výjimky na vzdálenost křižovatek počítal, protože dálnice vede v urbanizovaném území a vyžaduje četnější napojení.

"Ministr dopravy má vyvinout veškerou možnou aktivitu vůči ministru vnitra ve věci udělení výjimek ze vzdálenosti křižovatek na úseku Úsilné - Hodějovice a ze vzdálenosti připojovacích pruhů u jižního portálu tunelu Pohůrka. "Zachované tím pádem zůstanou všechny křižovatky na tomto úseku. Další projektování poběží v intencích již pravomocného územního rozhodnutí, které bylo na tento úsek vydáno," shrnul primátor.

Dokončení majetkové přípravy tohoto úseku se předpokládá v červenci 2014. "Nabídnul jsem za město České Budějovice pomoc v jednáních s vlastníky pozemků. Máme s tím opakovaně dobrou zkušenost, například při výstavbě zanádražní komunikace nebo propojení okruhů, jejichž investorem byl Jihočeský kraj a ŘSD," uvedl Thoma.

mi jpt

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK