Tříkilometrový úsek 0309/III mezi Borkem a Úsilným měl začít stavět již loni v září, a podle primátora byly už připravené i peníze. Zahájení se však protahuje kvůli veřejné zakázce na dodavatele stavby. "Dozvěděli jsme se, že jeden z uchazečů podal mimořádně nízkou nabídkovou cenu, údajně ve výši 46 procent předpokládaných nákladů, které mají u tohoto úseku o délce 3150 metrů činit 1,947 miliardy korun," uvedl primátor.
Bude-li kvůli nízké ceně vyloučen, bude to prý rozporovat u Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, nebude-li, podají stížnost zase jeho konkurenti. Termín zahájení stavby v červnu 2013 je podle Thomy opět nereálný. "Otálení a hrátky kolem veřejných zakázek jsou skandální," dodal.
Pozitivnější zpráva se týká navazujícího úseku Úsilné-Hodějovice (0310/I), kolem něhož v poslední době bylo pozdvižení kvůli vzdálenostem dálničních křižovatek. Pragoprojekt jako projektant tohoto úseku od počátku s udělením výjimky na vzdálenost křižovatek počítal, protože dálnice vede v urbanizovaném území a vyžaduje četnější napojení.
"Ministr dopravy má vyvinout veškerou možnou aktivitu vůči ministru vnitra ve věci udělení výjimek ze vzdálenosti křižovatek na úseku Úsilné - Hodějovice a ze vzdálenosti připojovacích pruhů u jižního portálu tunelu Pohůrka. "Zachované tím pádem zůstanou všechny křižovatky na tomto úseku. Další projektování poběží v intencích již pravomocného územního rozhodnutí, které bylo na tento úsek vydáno," shrnul primátor.
Dokončení majetkové přípravy tohoto úseku se předpokládá v červenci 2014. "Nabídnul jsem za město České Budějovice pomoc v jednáních s vlastníky pozemků. Máme s tím opakovaně dobrou zkušenost, například při výstavbě zanádražní komunikace nebo propojení okruhů, jejichž investorem byl Jihočeský kraj a ŘSD," uvedl Thoma.
mi jpt