"Státy, které ještě mýtné nezavedly, se na to chystají, ty, které ho již mají, jej budou zvyšovat, nebo rozšiřovat na další úseky dálnic a silnic vyšších tříd," doplnil ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík. Největší nárůst výběrů mýtného má podle společnosti představovat například zavedení takzvané Ecotaxe ve Francii, která má začít platit od prvního října a od které si Francie slibuje navýšení poplatků o 1,2 miliardy eur.
O 500 milionů eur si podle průzkumu DKV polepší přechodem z časových kupónů na výkonové mýtné maďarská vláda. Další zhruba miliardu eur má vynést plánovaná změna mýtného systému v Belgii plánovaná na rok 2006 a dalších 300 milionů eur vynese plošné rozšíření mýtného v Bělorusku.
Poplatky za použití dálniční a silniční sítě tvoří už dnes podle Pavlíka zhruba desetinu až čtvrtinu všech nákladů kamionových dopravců. Další navýšení poplatků za použití infrastruktury se do budoucna projeví v ceně přeprav a následně se tak nezbytně projeví i na cenách zboží, neboť z marží dopravců nebude možné nárůst cen mýtného v řádu desítek procent pokrýt, dodal.
Společnost DKV provozuje systém platebních karet pro kamionové dopravce a nabízí služby spojené s výběrem mýtného jako jsou palubní jednotky pro platbu elektronického mýtného. Působí ve 42 zemích a zaměstnává 680 lidí. Vloni obrat skupiny v Evropě dosáhl 5,34 miliardy eur.
Vývoj výběru mýtného v rámci EU v milionech eur
2012 2013 2014 2015 2016 Výběr mýtného celkem 25.156 26.416 28.438 29.860 32.360 Z toho kamionoví dopravci 17.609 18.489 19.907 20.902 22.652
Zdroj: ASECAP