ILFC si nově objednala 50 letounů A320neo a zvýšila celkovou zakázku na tyto stroje na 150. "Zaznamenali jsme značný zájem trhu o letadla neo, takže jsme si přišli pro další," řekl šéf ILFC Henri Courpron, jehož citovala agentura Reuters. Dodávky by se měly uskutečnit v letech 2015 až 2020, dodal.
ILFC je předním světovým poskytovatelem leasingu na letadla. Loni v prosinci jej od americké pojišťovací skupiny AIG za zhruba 4,8 miliardy dolarů koupilo konsorcium čínských finančních společností.
Největší světový pořadatel zájezdů TUI Travel potvrdil minulý měsíc oznámenou zakázku u Boeingu na 60 letounů modelu 737 MAX a rovněž opci na nákup dalších 90. Celková cena za 60 letadel bude 6,1 miliardy dolarů, což je "podstatná sleva proti katalogové ceně". Stroj 737 MAX je nejnovějším letadlem Boeingu s úzkým trupem a je přímým konkurentem úspěšného letadla Airbus A320neo.
Pozornost aerosalonu se z hlediska zakázek bude zaměřovat hlavně na bitvu mezi nejnovějšími vlajkovými "loděmi" obou společností. Zatímco Boeing se bude snažit ukázat, že zájem o jeho úsporné velké stroje 787 Dreamliner navzdory letošním problémům s bateriemi neopadl, Airbus bude chtít využít potíží svého konkurenta k tomu, aby nasbíral zakázky na model A350, což je jeho odpověď na dreamlinery. Nové letadlo Airbusu poprvé vzlétlo v pátek.
Akce na letišti Le Bourget u Paříže se každoročně střídá v pořádání největší světové letecké přehlídky s Farnborough u Londýna. Letošní ročník aerosalonu se u Paříže koná do 23. června a první čtyři dny jsou vyhrazeny prezentacím, oznamování novinek a nových zakázek. Na poslední výstavě v Le Bourget před dvěma lety získali oba největší světoví výrobci letadel objednávky za zhruba 94 miliard dolarů (1,8 bilionu Kč).