ZenithOptimedia: Vyhlídky trhu s reklamou se opět zhoršily

18.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Londýn 18. června (ČTK) - Mediální agentura ZenithOptimedia již podruhé za poslední půlrok snížila odhad celosvětových výdajů na reklamu, mimo jiné kvůli pokračující hospodářské recesi v eurozóně. Agentura dnes předpověděla, že výdaje v letošním roce vzrostou o 3,5 procenta, zatímco v prosinci předpokládala nárůst o 4,1 procenta.

Už letos v dubnu však agentura svou prosincovou prognózu snížila na 3,9 procenta. K dalšímu zhoršení výhledu podle agentury přispělo také napětí na Korejském poloostrově, které přimělo inzerenty v Jižní Koreji k větší opatrnosti.

V eurozóně se vyhlídky trhu s reklamou v uplynulých měsících zhoršily například kvůli politické nejistotě v Itálii a rovněž kvůli kontroverzní záchraně Kypru před bankrotem. ZenithOptimedia předpokládá, že výdaje na reklamu v eurozóně letos vzrostou o 3,9 procenta, příští rok by se měly stabilizovat a v roce 2015 vykázat mírný růst.

S nejrychlejším růstem výdajů na reklamu letos agentura počítá v mladých tržních ekonomikách, jako je Čína a Indie. ZenithOptimedia také poukazuje na rostoucí popularitu reklamy pro mobilní zařízení, kam patří zejména smartphony a počítačové tablety.

Agentura Reuters ale připomíná, že nejoblíbenějším způsobem propagace zůstává televizní reklama. Ta se loni na celkových výdajích inzerentů podílela 40 procenty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK