Už letos v dubnu však agentura svou prosincovou prognózu snížila na 3,9 procenta. K dalšímu zhoršení výhledu podle agentury přispělo také napětí na Korejském poloostrově, které přimělo inzerenty v Jižní Koreji k větší opatrnosti.
V eurozóně se vyhlídky trhu s reklamou v uplynulých měsících zhoršily například kvůli politické nejistotě v Itálii a rovněž kvůli kontroverzní záchraně Kypru před bankrotem. ZenithOptimedia předpokládá, že výdaje na reklamu v eurozóně letos vzrostou o 3,9 procenta, příští rok by se měly stabilizovat a v roce 2015 vykázat mírný růst.
S nejrychlejším růstem výdajů na reklamu letos agentura počítá v mladých tržních ekonomikách, jako je Čína a Indie. ZenithOptimedia také poukazuje na rostoucí popularitu reklamy pro mobilní zařízení, kam patří zejména smartphony a počítačové tablety.
Agentura Reuters ale připomíná, že nejoblíbenějším způsobem propagace zůstává televizní reklama. Ta se loni na celkových výdajích inzerentů podílela 40 procenty.