Airbus zatím v zakázkách na své nejmodernější a nejúspornější letadla na letišti Le Bourget výrazně zaostává za Boeingem. Ten za první dva dny aerosalonu získal více než stovku zakázek na novou verzi Dreamlineru, označenou jako 787-10, v katalogové hodnotě téměř 30 miliard dolarů.
Informované zdroje agentuře Reuters sdělily, že jednání mezi Airbusem a Air France-KLM o zakázce málem zkrachovala. Přepravce vedl s Airbusem dlouhé spory hlavně o údržbu motorů od britské firmy Rolls-Royce, nakonec ale tuto otázku vyřešili. Air France tradičně objednává do svých letadel motory od americké General Electric, A350 ale výlučně používá motory Trent XWB od Rolls Royce.
Boeing novou verzi dreamlinerů představil v úterý. Prvním zákazníkem se stala americká letecká společnost United Airlines. Objednávky předložily i Singapore Airlines, British Airways, Air Lease Corporation a GECAS. Letoun bude mít dolet zhruba 13.000 kilometrů a bude moci přepravovat 300 až 330 cestujících
Airbus A350 bude mít dolet přes 15.000 kilometrů a ve třech typech velikostí přepraví při standardním rozmístění sedadel 270 až 350 cestujících. Stejně jako Dreamliner je i A350 vyroben z lehkých kompozitů s použitím uhlíkových vláken, což zajišťuje podstatně nižší spotřebu.