Do roku 2015 chce mít 80 lidí, z toho téměř tři čtvrtiny budou tvořit špičkoví obráběči kovů. Ještě letos by měl počet lidí vzrůst o maximálně deset. Klatovský podnik, který funguje jako výrobce dílů leteckých od roku 2005, posiluje vlastní vývoj a předvýrobu.
Do Klatov se podle jednatele Petra Malčeka přesune 70 procent výroby dílů kompresorů a turbíny motorů Rolls-Royce určených pro Airbusy. Zbylých 30 procent a dokončovací práce zajistí mateřský Aerotech Peissenberg. "Sériovou výrobu plánujeme zahájit po testech na přelomu let 2013 a 2014," uvedl. Produkce firmy tak podle Švejzara naroste o minimálně třetinu. První obráběcí stroje přijdou příští týden.
"O přesunu výroby rozhodla dostupná kvalifikovaná pracovní síla v ČR a dobré logistické napojení závodu na bavorský Aerotech v Peissenbergu. Tyto projekty jsou významné zejména svým přínosem pro rozvoj českého leteckého a kosmického průmyslu," uvedl Petr Očko, šéf agentury CzechInvest, která s převodem výroby do Klatov pomáhala.
Aerotech Czech, dceřiná společnost firmy Aerotech Peissenberg, se od roku 2005 se podílí na výrobě rotačních součástí proudových motorů pro značky Rolls-Royce, Pratt Whitney, SNECMA a MTU Aero Engines. V roce 2011 koupil skupinu Aerotech koncern OHB Group. Ve stejném roce převedlo vedení koncernu do Klatov montáž aerodynamických krytů pomocných motorů rakety Ariane 5 vesmírného programu Evropské kosmické agentury ESA, které dosud vyráběla společnost MT Aerospace Augsburg. První sadu dílů rakety Ariane 5 vyexpedoval Aerotech Czech v lednu.
Klatovská firma je podle Švejzara orientovaná výhradně na export. Roční obrat se dosud pohyboval v desítkách milionů korun, ale bez materiálu, který dostává od mateřské firmy. Investice do expanze neuvedl s tím, že firma má v hale další prostor na rozšíření.