Seznam loni zvýšil tržby o šest pct na 2,83 mld., zisk klesl

20.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. června (ČTK) - Největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni zvýšila tržby o šest procent na 2,83 miliardy korun. Zisk jí naopak klesl o zhruba osm procent na 947 milionů Kč. Za nižším profitem stojí výrazné investice do produktů a technologií. Výsledky dnes společnost oznámila na tiskové konferenci.

Nejvíce rostly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten tvoří 30 procent celkových tržeb společnosti. Po čtvrtinovém podílu se na tržbách podílejí příjmy z bannerové display reklamy na službách, jako jsou Novinky.cz nebo Super.cz, a na oborových inzertních serverech Sreality.cz, Sauto.cz nebo Zboží.cz. Příjmy z katalogového serveru Firmy.cz loni stagnovaly a měly podíl 20 procent.

Příjmy z nově zaváděné mobilní reklamy a videoreklamy se loni pohybovaly kolem 40 milionů Kč.

"Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra," uvedl výkonný ředitel Michal Feix s tím, že letošní provozní zisk by měl přesáhnout 900 milionů Kč.

Ještě v červnu chystá Seznam plošnou nabídku behaviorálního cílení reklamy. Její pomocí si mohou inzerenti lépe vybrat cílové publikum, které reklamu uvidí, a to podle toho, jak se o konkrétní oblasti opravdu v daný okamžik reálně zajímají. Firma chce také pokračovat ve vylepšování svých map. Zároveň rozhodla, že se od října sloučí s dceřinou společností Mapy.cz. Důvodem je zjednodušení vnitrofiremní administrativy, například odstranění vzájemné fakturace.

Majoritu 70 procent Seznamu.cz vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Měsíční návštěvnost všech webů Seznamu je 6,1 milionu uživatelů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK