Podnik musí do konce srpna uhradit čtyři miliardy korun, které dluží za nákup nízkopodlažních tramvají z loňska. Dalších více než 4,5 miliardy bude stát dodávka vozů v letošním a příštím roce. Pravděpodobně si na to půjčí od České spořitelny a Československé obchodní banky, jejichž společnou nabídku vyhodnotil jako nejvýhodnější. Firma bude splácet zhruba deset let.
Pražský dopravní podnik musí podle smlouvy s firmou Škoda Transportation z roku 2006 odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity za 19,2 miliardy korun. Tramvaje začal odebírat v roce 2011. V roce 2011 a 2012 za ně zaplatil 4,5 miliardy korun.
Smlouva se Škodou Transportation je podle informací médií prakticky nevypověditelná a pro dopravní podnik znamená velkou finanční zátěž. Jednobarevná rada TOP 09 proto zaúkolovala podnik, aby se pokusil o úpravu smlouvy s dodavatelem. Již dodané nízkopodlažní tramvaje mají navíc od začátku technické problémy. Podnik už kvůli tomu podal stovky reklamací, třeba na poruchy brzd.
Dopravní podnik, který je největší akciovou společností v majetku Prahy, dostal letos od města na provoz 10,6 miliardy korun. Částka ale nezahrnuje peníze na obnovu vozového parku.