"Diskutujeme dokumentaci s jednou bankou, která už nám schválila financování. Závaznou nabídku už máme na stole. Teď hledáme druhou banku, tak abychom doplnili bankovní portfolio a byli v nějakém finančním komfortu. Chceme dvě samostatné banky, aby se s nimi dalo bavit i o nějakých expanzivních plánech a podobně. Na jednu banku je Tatra příliš velká," řekl Strouhal. Syndikovaný úvěr, který Tatra v minulosti měla, podle něj nyní není pro automobilku příliš vhodný.
Situace ve firmě je podle Strouhala stabilizovaná, ale zatím za cenu toho, že velmi výrazné zdroje poskytli akcionáři. "Hodně pozitivní je, že na Tatru začínají slyšet úvěrové pojišťovny, které pojišťují pohledávky našich dodavatelů. Začínají vypisovat limity, protože vidí, že platíme. Pro nás v podstatě ty peníze nahrazují přímo bankovní úvěr, dokonce bych řekl, že v některých případech u některých dodavatelů je to mnohem lepší než bankovní úvěr," řekl Strouhal. Díky pojištění automobilka například nemusí platit dvacetiprocentní zálohu, kterou někteří dodavatelé požadují při zahájení výroby, tedy týdny před dodáním objednaných dílů.
Firma se drží plánu vyrobit letos 880 vozidel, zakázky má naplněné zatím do konce září. Provozně by se letos měla udržet kolem nuly. "Je to první rok, který bude sloužit jako základna k tomu, abychom rostli v dalších letech. Postavili jsme plán na poměrně střízlivých číslech," řekl místopředseda představenstva.