Úspěšný nástup společnosti Home Credit do prvního čtvrtletí se nezastavil, ale pokračoval i v dalších měsících. Celá první polovina roku 2004 byla provázena zvýšeným zájmem klientů o nákup prostřednictvím spotřebitelských úvěrů Home Credit. Tomu odpovídá i nárůst v počtu uzavřených smluv. Jen ve spotřebitelských úvěrech jich v letošní první polovině roku bylo uzavřeno téměř 87 tisíc, což je o 27 % více než v loňském roce.
Generální ředitel Home Credit Finance a.s., Ing. Pavel Plachký vysvětluje příčinu zvýšené poptávky
po spotřebitelských úvěrech takto: „Zájem klientů o tento způsob financování podporuje uvádění výhodných akčních produktů, jejichž RPSN může být nulové nebo v řádu jednotek procent.“ Zákazník má při volbě produktu možnost volby, a to jak při volbě délky splácení tak i při stanovení zálohové platby. „V současné době se výrazně projevuje trend v posunu k akčním produktům, které jsou pro klienty nejvíce zajímavé,“ vysvětluje dále Ing. Pavel Plachký.
Formou spotřebitelského úvěru bylo spotřební zboží nejčastěji pořizováno v měsíci květnu, kdy bylo uzavřeno o 45 % smluv více než ve stejném období loňského roku. Podobně tomu bylo i u poskytnuté jistiny. V tomto měsíci se oproti loňskému květnu zvýšila profinancovaná částka o 47 %.
HC – přehled podílu ko
|
|
|
Zboží |
I. pololetí |
květen 2004 |
Bílá technika |
27,63% |
31,02% |
Černá technika |
25,57% |
23,91% |
Mobilní telefony |
3,79% |
4,19% |
Nábytek |
7,04% |
6,46% |
Ostatní |
30,45% |
28,83% |
Výpočetní technika |
5,52% |
5,59% |
Do zájmu o jednotlivé komodity zasahuje sezónnost, například před létem je ze spotřební elektroniky největší zájem o chladničky, před ME ve fotbalu se zvýšila poptávka po televizorech. Z dalšího typicky sezónního zboží je to například sportovní vybavení nebo zahradní nábytek.
Příklady financování spotřebitelského zboží s Home Credit:
A. Příklad nulového navýšení a nulové akontace:
Chladnička v ceně …………………….11 111 Kč
Platba v hotovosti.…………………………….0 Kč
Měsíční splátka 10% z prodejní ceny ….1 112 Kč
Počet splátek…………………………………….10
RPSN……………………………………………..0%
B. Příklad nulového navýšení s akontací 20%
Televizor v ceně ………………………..9 990 Kč
Platba v hotovosti 20%…………………1 998 Kč
Zbývá zaplatit ( 9990 –1998)…………..7 992 Kč
Počet splátek…………………………………. …8
Měsíční splátka (7992:8)……………….…999 Kč
RPSN ……………………………………………0%
Společnost Home Credit Finance a. s. patří do silné finanční skupiny České pojišťovny. Díky dynamickému růstu působí skupina za 6 let své existence již ve třech státech Evropy. Dceřinými společnostmi v zahraničí jsou Home Credit Slovakia a.s. na Slovensku a od roku 2002 také společnost Home Credit Finance Bank s.r.o. v Ruské federaci, kde poskytuje úvěry v 18 nejvýznamnějších regionech. Dosavadní úspěchy řadí skupinu Home Credit mezi významné subjekty na trhu splátkového prodeje ve střední a východní Evropě.
Zdroj: Tisková zpráva Home Credit Finance