Podnik loni vyrobil 2773 autobusů, což je o 199 kusů vozidel méně než předloni. I tak vedení firmy hodnotí výsledky jaké dobré. Už dříve generální ředitel Pavel Pachovský uvedl, že vzhledem k celkové tržní a ekonomické situaci podnik hodnotí výsledky pozitivně a z pohledu výroby jde o třetí nejúspěšnější rok v novodobé historii firmy.
Iveco loni dodalo vozy do 29 zemí, sedm procent produkce skončilo v tuzemsku. Tradičně nejvíc vozů směřovalo na trhy v západní a severní Evropě. Největší podíl připadl na Francii, mezi dalšími vývozními zeměmi byla Itálie, Německo, Slovensko, Rakousko, Benelux nebo Dánsko. Podíl produkce se zvyšuje v severských státech.
"Úspory v oblasti státních, městských rozpočtů pro dopravní podniky a ekonomická nejistota pro soukromé dopravce bude i nadále ovlivňovat chování zákazníků v roce 2013 a velká část klientů bude nadále váhat s rozhodnutím o nových investicích a obnově vozového parku," uvádí se ve výroční zprávě.
Loni podnik zahajoval výrobu prototypů autobusů s normou Euro 6, u níž se snižují hodnoty některých emisí o desítky procent. Mezi neoblíbenější modely patří autobus Crossway Low Entry, který je z části nízkopodlažní. Jejich prodej by mohl růst v severních zemích. Ve Francii se uplatňuje i Crossway Recreo.
Loňské výsledky ovlivnil výkyv cen komodit. Například cena oceli vzrostla v prvním čtvrtletí o 14 procent a teprve potom postupně klesala na hodnotu předloňského roku. Podobné to bylo s cenou hliníku. V první čtvrtině roku byla vyšší o sedm procent. Naopak cena mědi byla stabilní. Iveco je hlavně exportní firmou, a citlivě proto nese kurzové výkyvy.
Firma loni zaměstnávala kolem 1900 kmenových zaměstnanců a v průměru dávala práci přibližně 600 agenturních pracovníkům.