"Vzhledem k zatím nedokončené rekonstrukci obchvatu Tábora nebude právě otevíraný úsek pro vozidla s hmotností do 3,5 tuny do konce letošního roku zpoplatněn. Vozidla nad 3,5 tuny budou zahrnuta do placení mýta po celé délce Mezno - Veselí nad Lužnicí, kromě úseku Čekanice - Měšice (obchvat Tábora), s platností do konce letošního roku," řekl Stanjura ČTK.
Nový úsek dálnice D3 tvoří soubor pěti staveb, které stavělo sdružení čtyř stavebních firem - Strabag, Metrostav, Eurovia CS a Inžinierske stavby. Součástí projektu je 277 stavebních objektů, mezi nimi také 48 mostů, pět mimoúrovňových křižovatek, deset protihlukových stěn v celkové délce 3,6 kilometru a 49 přeložek inženýrských sítí. Cena díla dosáhla 10,45 miliardy korun (bez DPH), stavba je spolufinancována EU.
Otevřením nového úseku se již provozovaná část dálnice D3 prodlouží na 42 kilometrů (v úseku Nová Hospoda - Veselí nad Lužnicí). Po dokončení přebere funkci kapacitního spojení Prahy s oblastí jižních Čech, napojí Táborsko a Českobudějovicko na republikovou síť dálnic a rychlostních silnic a ve směru na jih na silniční a dálniční síť v Rakousku.
Na právě otevíraný úsek bude podle ministra Stanjury navazovat připravovaná stavba Veselí nad Lužnicí - Bošilec, která společně s úsekem u Českých Budějovic bude zahájena ještě v letošním roce s cílem pokročit v postupném dobudování souvislého dálniční spojení mezi Táborem a Českými Budějovicemi. "Následovat bude stěžejní úsek výstavby samotného obchvatu jihočeské metropole, který je nyní intenzivně připravován," dodal ministr.
Celková délka tahu dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je přibližně 171 km. Úsek mezi Prahou, Táborem a Českými Budějovicemi až po mimoúrovňovou křižovatku Třebonín je připravován jako dálnice D3 a úsek mezi Třebonínem a státní hranicí s Rakouskem jako rychlostní silnice R3. O stavbě D3 se uvažovalo už v roce 1939. Do plánů dálniční sítě se dostala v roce 1987.