GM loni s firmou PSA uzavřela dohodu o vytvoření globální strategické aliance. V tisku se po oznámení dohody objevily spekulace o tom, že automobilové aktivity PSA by se mohly spojit s německou firmou Opel, která je součástí GM.
Takováto fúze by se však podle zdrojů nelíbila politikům, protože by vedla k uzavírání továren a rušení pracovních míst. Peugeot, Citroën a Opel patří mezi značky, které byly nejvíce postiženy propadem poptávky po automobilech v Evropě. Ten je důsledkem negativních dopadů dluhové krize na ekonomiku.
Rodina Peugeotů vlastní v PSA více než čtvrtinový podíl, díky kterému ovládá přes 38 procent hlasovacích práv. GM loni v PSA v rámci dohody o alianci získala sedmiprocentní podíl za 320 milionů eur (přes osm miliard Kč), a stala se tak druhým největším akcionářem podniku.
Automobilka PSA hodlá v rámci restrukturalizačního plánu propustit ve Francii zhruba 8000 zaměstnanců. Předpokládá také, že uzavře továrnu v Aulnay-sous-Bois na severním předměstí Paříže. Celosvětový prodej automobilky se loni kvůli slabé poptávce v Evropě propadl o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.