Vzhledem k zatím nedokončené rekonstrukci obchvatu Tábora není nově otevřený úsek pro vozidla s hmotností do 3,5 tuny do konce letošního roku zpoplatněn. Mýtné brány pro nákladní auta ale fungují. O bezpečnost se na D3 bude starat nové dálniční oddělení v Chotovinách, které se dovybavuje. Nedávné cvičení integrovaného záchranného systému zase podle hejtmana Jiřího Zimoly prokázalo určité nedostatky. Hasičů je málo a na některá místa se v časových termínech nedostanou s potřebnou vyprošťovací technikou. Ministr vnitra už slíbil nápravu, řekl hejtman ČTK.
Řidiči, kteří se po novém úseku D3 projeli při slavnostním otevřením, stavbu obdivovali. Vede typickou jihočeskou krajinou, přes mosty nad řekami a rybníky. Lemují ji zelená svodidla a místy zelené protihlukové stěny. Na úbočích se zelená tráva, kterou místy servaly nedávné dlouhotrvající deště.
Naděje do D3 vkládají starostové obcí, kterými dosud vedl provoz po E55. Denně jimi projelo přes 20.000 aut. Nejvíce postiženou byla Planá nad Lužnicí. "Já to řeknu jednou větou: Vítej D3 v Plané nad Lužnicí! Zásadní změna," uvedl pro ČTK starosta města Jiří Šimánek. Předpokládá, že půlka, možná i více z 24.000 aut, které městem běžně projely, teď pojede po D3. "To znamená, že lidi v Plané začnou normálně žít," dodal. Doufá, že na dálnici budou hlavně směřovat řidiči nákladních aut. Pokud se budou chtít vyhýbat placení mýtného, má radnice v plánu jim znepříjemnit průjezd městem. Třeba mnoha kontrolami městské policie.
Přesné náklady na výstavbu nového úseku D3, která započala v roce 2009, nejsou podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) ještě vyčísleny. S DPH bude stát přes 12 miliard korun. Zhruba devět miliard jsou uznatelné náklady, a zhruba 70 procent z nich by Česká republika, respektive investor a správce, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), měla získat z EU. Jak řekl ČTK při slavnostním zprovoznění, je to zatím nejnáročnější dopravní stavba v ČR dotovaná z Operačního programu Doprava v tomto plánovacím období 2007-2013.