Kromě plzeňského výrobce se soutěže zúčastnil ještě polský Solaris Bus & Coach. O vítězi podle DPB rozhodla výrazně nižší cena, kterou Škoda Electric nabídla v elektronické aukci.
"Nové trolejbusy výrazně pomohou k modernizaci vozového parku DPB, protože situace právě u trolejbusů je kritická a DPB už dnes nedokáže plně zajistit denní provoz," uvedl generální ředitel bratislavského dopravce Ľubomír Belfi. DPB původně odhadoval, že za trolejbusy zaplatí až 70 milionů eur. Většinu kupní ceny má proplatit Evropská unie.
Podle smlouvy, kterou DPB s českou firmou podepsal, se dodávka trolejbusů uskuteční v průběhu necelých dvou let. Vozidla budou vybavena také klimatizací, tarifním a informačním systémem, jakož i vnitřním a vnějším kamerovým systémem.
DPB poznamenal, že trolejbusy pro Bratislavu budou levnější a lépe vybaveny než vozidla stejného typu, které si objednala jiná slovenská města. Škoda Electric například loni uspěla ve výběrovém řízení Dopravního podniku města Žilina, jenž si objednal 20 nových trolejbusů za téměř čtvrt miliardy korun.
Bratislavskému dopravci se tendr na nákupu trolejbusů podařilo dokončit až napodruhé. Původní soutěž musel zrušit kvůli tomu, že její podmínky diskriminovaly konkurenci. Odborníci upozorňovali, že při hodnocení by byl výrazně zvýhodněn uchazeč nabízející vozidlo s údajně neobvyklým počtem až pěti dveří. Tuto podmínku splnila právě Škoda Electric, která se do původní soutěže přihlásila jako jediný zájemce. Dopravní podnik pak podmínky opakovaného výběrového řízení upravil.