"Nové úspěchy potvrzují, že patříme mezi světovou špičku v oblasti výroby trolejbusů. České trolejbusy dnes jezdí ve zhruba 30 zemích světa včetně San Franciska. V současnosti míří například do maďarského Szegedu, do Prešova a uzbeckého města Urgenč," dodal. V Česku jezdí škodovácká vozidla ve 13 městech.
Vozy pro Sofii dodá už letos a příští rok; půjde o typ Škoda 27 Tr s pomocným dieselagregátem a výkonnou klimatizací. Projekt je podpořen evropským operačním programem Regionální rozvoj.
"Kontrakt jsme uzavřeli po vítězství v tendru vyhlášeném loni sofijským dopravním podnikem. Porazili jsme konkurenty z Ukrajiny a Ruska," uvedl šéf divize Trolejbusy Karel Majer. Jde v krátké době o druhý úspěch firmy v Bulharsku. "V roce 2010 jsme dodali do Sofie 30 trolejbusů Škoda 30 Tr, které se v provozu plně osvědčily," dodal.
Nová dodávka do Bratislavy navazuje na poslední kontrakt firmy z roku 2006, jehož součástí je opce na dalších 40 trolejbusů a také na údržbu. "Zvítězili jsme v elektronické aukci v tendru vyhlášeném loni Dopravním podnikem Bratislava," uvedl šéf obchodu Petr Kasenčák. Firma dodá trolejbusy do 22 měsíců. Půjde o 50 nízkopodlažních velkokapacitních vozů Škoda 31 Tr a 30 "sólo" vozů Škoda 30 Tr; část z nich bude vybavena dieselagregátem. "V dodávkách na Slovensko jsme velmi úspěšní také v Prešově, Banské Bystrici a Žilině," řekl.
Škoda Electric se 760 zaměstnanci, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o zhruba desetinu více. Loňský čistý zisk činil 607 milionů Kč, o rok dříve to bylo 700 milionů Kč.