Řidiči, stejně jako cestující nočních autobusových linek musí při běžném provozu počítat s asi půlhodinovým zpožděním. V případě havárie mohou ale na několik hodin uvíznout na objízdné trase. Policie vyzvala řidiče k ohleduplné jízdě.
Na Ždársku povede objížďka devítikilometrového úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou po silnici II/602 a II/390. O něco složitější bude situace ve středních Čechách na Benešovsku, kde je stanovena kratší objížďka pro auta s hmotností do 12 tun. Sjíždět budou na 66. kilometru dálnice u obce Loket. Objížďka je povede po silnicích II. třídy přes Ledeč nad Sázavou na exit Koberovice. Víc si zajedou kamiony, které budou z D1 sjíždět už na exitu 21 Mirošovice, pojedou přes Tábor, Pelhřimov a na dálnici se vrátí v Humpolci.
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.