Firmy plánují společný výzkum a vývoj praček, ledniček a vestavěných sporáků a spolupráci při prodeji a marketingu v Evropě. Panasonic se rovněž zavázal, že nezvýší v příštích pěti letech svůj podíl v Gorenje, pokud by tento krok neschválila správní a dozorčí rada slovinské firmy.
Panasonic se v poslední době stahuje z neziskové spotřební elektroniky a chce se stát jedničkou na trhu s domácími spotřebiči. Tomuto trhu v současnosti vévodí firmy Whirlpool a Electrolux. Cílem firmy je rovněž získat napojení na rozvíjející se trhy v Evropě, zvláště Rusko.
Gorenje je druhým největším vývozcem ze Slovinska a tržní kapitalizace firmy činí 66 milionů eur. Má zastoupení v 70 zemích světa a na evropském trhu s domácími spotřebiči podíl kolem čtyř procent. Své zboží dodává do 90 zemích světa. Českou firmu Mora Moravia Gorenje získala v roce 2005.
Gorenje očekává, že by spolupráce s Panasonicem měla zvýšit do roku 2018 roční příjmy firmy o 80 milionů eur. Loni tržby firmy činily 1,26 miliardy eur. V prvním čtvrtletí Gorenje vykázala čistou ztrátu 4,2 milionu eur, napsala agentura Reuters.