Řidičům se cesta po objízdných trasách podle policie prodlouží o 20 až 30 minut. Na obou objížďkách je několik rizikových míst. Policejní hlídky budou sledovat dodržování pravidel silničního provozu.
Na Vysočině vede obousměrná objížďka v úseku D1 mezi exitem 153 Lhotka a exitem 162 Velká Bíteš po silnicích II/390, II/602 a I/37. Ve středních Čechách na Benešovsku budou osobní auta sjíždět u obce Loket. Objížďka vede přes Ledeč nad Sázavou na exit Koberovice. Kamiony musí sjet už na exitu Mirošovice a pojedou přes Tábor a Pelhřimov na exit Humpolec.
"Stavební práce související s bouráním mostů jsou naplánovány na noční dobu, kdy je provoz na dálnici slabší, přesto nelze vyloučit, že by mohlo na objízdných trasách docházet k problémům s plynulostí provozu," řekla ČTK mluvčí krajské policie Dana Čírtková. Na objízdných trasách je několik rizikových míst, a to zejména obě křižovatky ve Velké Bíteši a také křižovatka v lokalitě Křeptovský Dvůr. "Na objížďce jsou také nebezpečné zatáčky, proto je důležité při jízdě zbytečně neriskovat a nepředjíždět," upozornila mluvčí. Mezi Loktem a Hořicemi zase vede trasa třemi obcemi.
Na samotné demolici mostů budou stavbaři s těžkou technikou pracovat od 22:00 do 06:00. Poté, co se dálnice zcela uzavřela, začala demontáž zábradlí nad pravým jízdním pruhem a demontáž svodidel. Nad levým pruhem je hotová, protože od středy byla doprava pro oba směry byla svedena z šesti do tří jízdních pruhů. Následně dělníci zabezpečí ochranu kabelů vedoucích středem komunikace, rozprostřou geotextilie a bagry nahrnou pod most tuny písku, do kterého následně most strhnou.
"U každého nadjezdu máme čtyři pásová rypadla. Na dvou je bourací kladivo, na jednom hydraulické nůžky a na jednom lžíce. Materiál budou odstraňovat čelní nakladače a několik nákladních aut," řekl ČTK vedoucí vysočinského projektu Jiří Krátký z OHL ŽS. Nejdříve bude odstraněna mostovka od opěr s tím, že střední část by měla zůstat stát, pak bude narušena statika stojek a konstrukce půjde dolu, popsal.
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů stavbaři pracují za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.
Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány. Dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení Colas CZ a PORR.