Nárůst nákladů v cenách surovin, energií a obalovém materiálu se dařilo výkonově kompenzovat tak, že roční výsledky hospodaření v posledních třech letech vykazují minimální odchylky. Podnik i v letech ekonomické krize s poklesem spotřeby piva udržel svou finanční stabilitu.
Pivovar vyvezl nejvíce piva ve své 117 let dlouhé historii. K zákazníkům v 58 státech ho putovalo 657.311 hektolitrů. Upevnil tak své postavení exportéra číslo dvě s podílem asi 20 procent na celkovém vývozu českého piva. Zároveň měl z tuzemských pivovarů největší podíl exportu na vlastním výstavu, a to 49 procent. Třeba lídr trhu Prazdroj, vyvezl loni 14 procent objemu svého výstavu, píše se ve výroční zprávě.
Hlavní značkou pro export zůstává Budweiser Budvar (včetně variant Budějovický a Czechvar). Klíčovým teritoriem pro Budvar zůstává západní Evropa. Spotřeba piva tam sice dlouhodobě klesá, ale prodej českobudějovického piva se neustále zvyšuje. Například v Německu, které je nejdůležitější exportní zemí Budvaru, se prodalo nejvíce piva v historii.
Pivovar, jenž zaměstnává 612 lidí, loni investoval do modernizace 293 milionů korun. Primárně směřovaly do obchodní činnosti, logistiky, úspor energií a vybudování vlastní stáčírny piva do plechovek a pětilitrových soudků.
Výsledky hospodaření (v mil. Kč) výsledek hospodaření po zdanění 2012 222,64 176,53 2011 239,68 190,30 2010 219,97 174,22 index 2012/2011 92,9 % 92,8 %
Zdroj: Budějovický Budvar