Daimler odmítl vyhovět směrnici EU, která od letošního ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a, která je sice bezpečná, nevyhovuje však politice na ochranu klimatu před skleníkovými plyny. Firma totiž ve svých testech zjistila, že jediná možná náhrada, chladivo R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont, může při srážce a vzplanutí uvolnit vysoce toxický fluorovodík, a způsobit tak lidem ve vozidle téměř jistou smrt. Německý úřad pro dopravu KBA pak Daimleru schválil používání R134a a vyzval k dalšímu zkoumání bezpečnosti nového chladiva.
Úředníci Evropské komise nyní vyšetřují, zda Daimler plní směrnici EU ohledně chladiva klimatizací, řekl dnes agentuře Reuters mluvčí komise Carlo Corrazza. Pokud se informace potvrdí, Brusel "by mohl podniknout nezbytný zásah" proti Německu, dodal. Potvrdil rovněž, že Francie zastavila registrace modelů mercedesů, které směrnici nevyhovují.
Daimler minulý týden sdělil, že francouzské úřady blokují nové registrace jeho sportovních vozů Mercedes SL a kompaktů třídy A a B. Tyto vozy představují více než polovinu prodeje značky v zemi. Daimler uvedl, že zablokování jejich prodeje ve Francii se může dotknout kolem dvou procent jeho globálního odbytu.