Norma zejména stanoví, že klient zaplatí při předčasném ukončení smlouvy jen pětinu součtu paušálů, které by uhradil do konce trvání smlouvy, nebo pětinu sjednaných minimálních částek, které se zavázal provolat. Nyní lidé často musejí doplatit paušály v plné výši.
Operátoři budou muset podle předlohy jeden až tři měsíce před prodloužením smlouvy upozornit zákazníka na možnost ukončení závazku. Součástí novely je i úprava uzavírání smluv na dálku a související předávání kompletních smluvních podmínek. Lidé by je měli dostat následně po telefonátu s prodejcem buď v elektronické, nebo listinné formě. Od předání kompletního znění podmínek pak poběží dvoutýdenní lhůta podle občanského zákoníku k odstoupení od smlouvy.
Český telekomunikační úřad návrh jako opatření vedoucí k ochraně spotřebitele uvítal a už dříve sdělil, že jej ve své činnosti plně využije. Operátoři mají k normě naopak výhrady.