"Ve druhé polovině roku počítáme s dalším růstem prodejů. Avšak rámcové ekonomické podmínky zejména na evropských trzích zůstávají i nadále velmi náročné," uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.
V západní Evropě dodala Škoda v červnu zákazníkům 35.700 vozů a dostala se o 0,4 procenta nad úroveň loňského roku. Podíl značky na západoevropském trhu vzrostl v červnu o 0,2 procenta na 3,2 procenta. Od ledna do konce června prodala Škoda v západní Evropě 186.200 vozů, o 4,7 procenta méně než v prvním pololetí roku 2012. V Německu, na druhém nejsilnějším trhu Škody, dodala automobilka do konce června zákazníkům 68.200 vozů, meziročně o 3,4 procenta méně.
Ve východní Evropě klesly v červnu dodávky vozů o 0,8 procenta na 12.500 vozů. V prvním pololetí roku dodala automobilka východoevropským zákazníkům 59.100 vozů, meziročně o 9,4 procenta méně. Nejsilnějším trhem značky je opět Rusko. Tam se v červnu prodalo 9100 vozů, o 4,6 procenta méně než v červnu minulého roku.
Ve střední Evropě dodala automobilka v červnu zákazníkům 11.500 vozů, meziročně o 1,6 procenta méně. V prvním pololetí se tam prodalo 61.600 aut, což je o 7,6 procenta méně než v loňském prvním pololetí. Na českém trhu se prodalo v prvním pololetí 28.300 vozů, meziročně o 7,6 procenta méně.
Na největším trhu značky, v Číně, v červnu prodala Škoda 21.200 vozů, což představuje meziroční nárůst o 5,2 procenta. V prvním pololetí tam prodala 120.200 automobilů, meziročně je to pokles o 0,4 procenta.
Nejvíce se v červnu i v prvním pololetí prodávaly modely Škoda Octavia a Škoda Fabia. Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Letos představí osm nových nebo přepracovaných vozů. Celosvětový tržní podíl Škody byl loni 1,4 procenta.