Firma začala s budováním datových center v Praze, v areálu Tower u Žižkovského vysílače. Loni otevřené centrum již společnost zaplnila a letos jeho kapacitu začala rozšiřovat na dvojnásobek. Pro datová centra využívá prostory uvolněné po přechodu z analogového na digitální televizní vysílání.
"Chceme primárně nabízet služby datových center poskytovatelům televizního obsahu a finančním institucím. Kromě přímého prodeje hledáme i partnery pro velkoobchodní prodej," uvedl.
Právě služby datových center spolu s tzv. cloudovými službami na internetu zaznamenávají podle Čupy v poslední době největší nárůst tržeb. Vedle toho se chce firma zaměřit na zpřístupnění internetového televizního vysílání pro chytré mobilní telefony a tablety. To souvisí se zvyšováním rychlosti v mobilních sítích 3G a chystaným spuštěním sítí LTE. Větší rozšíření internetového videa umožnily i nové neomezené tarify mobilních operátorů, zavedené letos v dubnu.
V oblasti internetového vysílání by podle Čupy mohly České Radiokomunikace vytvořit alianci s některým silným poskytovatelem internetového obsahu.
České Radiokomunikace jsou dominantním poskytovatelem pozemního televizního a rozhlasového vysílání. Vedle toho provozují vlastní páteřní optickou síť a datová centra.