Plánovanou fúzi v hodnotě 11 miliard dolarů (219 miliard Kč) firmy oznámily v únoru a nyní očekávají, že transakce bude hotova do konce září. Spojení ještě musí schválit antimonopolní úřady a konkurzní soud, který dohlíží na restrukturalizaci AMR, což je mateřská firma American Airlines. Ta požádala o ochranu před věřiteli v listopadu 2011.
Majitelé akcií US Airways Group obdrží 28 procent akcií nové, sloučené společnosti. Zbytek obdrží věřitelé, zaměstnanci a akcionáři AMR.
Kritici fúze se obávají, že spojení firem omezí konkurenci a povede k růstu cen letenek. Podobné stížnosti se ale objevily i po oznámení fúze společností Delta a Northwest v roce 2008, United a Continental v roce 2010 a Southwest a AirTran v roce 2011. Antimonopolní úřad však ve všech těchto případech fúzi schválil.
Podle ředitele US Airways Douga Parkera, který se má stát i ředitelem nově vzniklých aerolinek, předchozí fúze v odvětví změnily celkové prostředí. Pro US Airways i American bylo obtížné s nově vzniklými giganty soutěžit. Pokud úřady fúzi schválí, budou mít na leteckém trhu v USA čtyři největší aerolinky podíl více než 80 procent.
American Airlines a AMR nyní fungují v režimu bankrotové ochrany. Fúze bude dokončena ve chvíli, kdy AMR po reorganizaci tento režim opustí jako nová společnost, a to American Airlines Group.
Věřitelé AMR budou hlasovat o reorganizaci a fúzi 29. července a očekává se, že plán hladce schválí. Federální konkurzní soud by měl podle agentury AP případ projednávat 15. srpna.
Nově vzniklá skupina bude největší na světě podle počtu přepravených cestujících. Bude vlastnit více než 900 letadel a zaměstnávat kolem 95.000 lidí.