Tunel u Ejpovic postaví Metrostav, ÚOHS potvrdil jeho vítězství

15.07.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 15. července (ČTK) - Antimonopolní úřad potvrdil vítězství Metrostavu v tendru na stavbu železniční trati mezi Plzní a Rokycany, uvedl server iDnes.cz. Společnost Skanska, která skončila v soutěži druhá, neuspěla s rozkladem, jímž se pokoušela výsledek zvrátit. Součástí trati je nejdelší český železniční tunel u Ejpovic.

Rozhodnutí úřadu webu potvrdil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Pavel Tesař. "Pro nás to prakticky znamená, že můžeme uzavřít v příštích týdnech smlouvu s dodavatelem a začít stavět," cituje ho iDnes.cz.

Skanska skončila v tendru za Metrostavem, který nabídl v soutěži, jež původně počítala s náklady 7,5 miliardy korun, cenu 3,97 miliardy korun. Nižší ceny dosáhl Metrostav jinou technologií stavby tunelu. Zatímco Metrostav nabídl metodu s razicím štítem, Skanska podle projektu chtěla tunel vrtat a odstřelovat. Její nabídka byla 4,75 miliardy korun. Podle Skansky zvolil Metrostav takový způsob hloubení tunelu, který neodpovídá zadávací dokumentaci.

Na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se původně obrátily kvůli vítězství Metrostavu Skanska a OHL ŽS, druhá firma nakonec svoji stížnost stáhla. Skanska se nevzdala ani poté, co ÚOHS její protesty na jaře zamítl, teď neuspěla ani s rozkladem.

"Rozhodnutí ÚOHS, které nám bylo dnes doručeno, respektujeme. Nic to však nemění na našem přesvědčení, že vítězné variantní řešení nesplňuje podmínky zadání, konkrétně nemá řádně zpracovaný projekt. Další postup zvažujeme," řekla serveru mluvčí Skansky Lucie Nováková. Firma může podat ještě správní žalobu, ta už však SŽDC nemusí zabránit uzavření smlouvy s Metrostavem, dodává iDnes.cz.

Stavbu, která má zrychlit cestování mezi Prahou a Plzní, SŽDC označuje jako zakázku desetiletí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK