Výsledky Yahoo přišly v době, kdy generální ředitelka Marissa Mayerová slaví rok ve funkci. Investorům ale nedaly příliš důvodů k oslavám. Ukazují, že zisk sice roste, avšak firma se stále nedokáže ubránit konkurenčním firmám Google a Facebook, které jsou mnohem úspěšnější na trhu s reklamou, odkud pochází většina příjmů internetových firem.
Akcie firmy od nástupu Mayerové do funkce stouply o téměř 70 procent. Mayerová přešla k Yahoo z Googlu s cílem oživit jednu z nejznámějších internetových značek.
Někteří analytici upozorňují, že Yahoo těží hlavně ze své investice v čínské internetové firmě Alibaba před osmi lety. Ta také zlepšuje zisky celé skupiny. Yahoo vydělala více peněz ze své investice ve firmách Alibaba a Yahoo Japan než z amerických operací.
Po odečtení provizí příjmy firmy klesly o jedno procento na 1,07 miliardy USD a zaostaly za očekáváním analytiků. Je to poprvé od doby, kdy se Mayerová ujala funkce, kdy se čisté příjmy snížily. Firma prodala méně obrazové reklamy než loni a navíc se snížily ceny o 12 procent.
Firma současně kvůli horšímu výhledu trhu s reklamou snížila výhled příjmů na celý rok na 4,45 miliardy až 4,55 miliardy USD. Předtím čekala zisk 4,5 miliardy až 4,6 miliardy USD, napsaly agentury AP a Reuters.
Mayerová navzdory slabým příjmům uvedla, že má stále důvěru ve firmu. Již několikrát prohlásila, že bude trvat dva až tři roky, než příjmy firmy z reklamy začnou růst tak rychle, jako u ostatních firem. Mezitím se chce zaměřit na zlepšení morálky zaměstnanců a získání nových odborníků, technologií a produktů. Touto cestou se již vydala a za dobu ve funkci dokončila 17 akvizic.