"Výrobní plán na celý rok 2013 ukládá vyrobit 300.000 aut, tedy stejně jako v loňském roce," podotkl Vaněk. Nejvíce bylo vyrobeno modelů Hyundai ix35, asi 46,5 procenta, následoval model Hyundai i30 nové generace ve třech verzích se 42 procenty a na třetím místě byl s 11,5 procenty Hyundai ix20.
Nejvíce aut firma prodává v Evropě a největším odbytištěm je Německo s 21.250 auty, dále pak Rusko, kam směřovalo 21.059 vozidel a Velká Británie s 14.609 automobily. "Česká republika je s výsledkem 5381 prodaných aut z nošovické produkce na 11. místě mezi odběrateli," uvedl Vaněk. Celkově se v tuzemsku za první pololetí prodalo 8067 vozů značky Hyundai, přičemž automobily z nošovického závodu představují 67 procent.
"Celkově se za první pololetí na tuzemském trhu prodalo 80.808 osobních aut, značka Hyundai si drží s desetiprocentním tržním podílem druhé místo na českém trhu," upřesnil Vaněk. Aktuálně se v Nošovicích dělají vozy Hyundai ve 13 standardních barvách, nejpopulárnější stále jsou auta bílá, černá, stříbrná a ocelově šedá, která představují tři čtvrtiny celé produkce. Výroba jednoho automobilu trvá přes 20 hodin. V automobilce se vyrobí asi 1300 aut za den, každou minutu je vyrobeno jeden nový vůz.
Od 22. července do 4. srpna bude v automobilce pravidelná odstávka výroby spojená s celkovou údržbou, revizemi a dalšími činnostmi, které není možné provádět za provozu.
Loni nošovická autmobilka vyprodukovala 303.035 aut, v roce 2011 jich přitom vyrobila 251.000 kusů. Meziroční nárůst objemu výroby o 21 procent zapříčinila skutečnost, že po celý loňský rok běžela výroba v třísměnném provozu. Nejvíce byly vyráběny vozy ix35, kterých z linky sjelo přes 128.000. V Česku zůstalo přibližně 12.000 vozidel, tedy zhruba čtyři procenta z celkové produkce.
Výroba silničních vozidel v ČR za první pololetí meziročně klesla o 12,8 procenta. Celkem bylo podle Sdružení automobilového průmyslu Auto Sap vyrobeno 589.076 vozidel, z nichž většinu představují osobní auta, jejichž produkce klesla o 13,09 procenta.
Výstavba továrny v Nošovicích začala v březnu 2007 a přišla na více než miliardu eur. Neobešla se zcela bez problémů, firma při ní několikrát porušila stavební zákon. Výroba začala oficiálně 10. listopadu 2008. Společnost ke konci loňského roku podle výroční zprávy zaměstnávala celkem 3415 lidí, z toho 2586 zaměstnanců kmenových a 829 agenturních.
Zisk nošovické automobilky po zdanění loni meziročně stoupl na více než dvojnásobek z 2,9 miliardy na 7,01 miliardy korun. Tržby vzrostly o třetinu na 92 miliard korun.
Martina Helánová jpt