Ve směru na Prahu bude doprava těsně po 50 kilometru svedena do pravého pomalejšího a stoupacího pruhu. Po zhruba kilometru bude pravý jízdní pruh převeden přes dělící pás do protisměru, zatímco stoupací pruh bude převedený do levého rychlého pruhu a bude pokračovat kolem staveniště, uvedlo v rozhodnutí o uzavírce ministerstvo dopravy. Režim jízdy tak bude v tomto úseku vedený dvěma pruhy na Brno a dvěma na Prahu. Během stavebních prací by mělo zůstat v provozu odpočívadlo Blanice.
O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.
cfr mal