"Slovensko je náš tradiční a velmi významný obchodní partner. Na tamní železnici už úspěšně jezdí v běžném provozu naše nejmodernější lokomotivy 109 E2 (Emil Zátopek). Před několika týdny uzavřela naše dceřiná společnost Škoda Electric smlouvu na dodávku 80 nových trolejbusů pro Bratislavu za zhruba 1,1 miliardy korun," uvedl.
Předseda představenstva Dopravního podniku Bratislava Lubomír Belfi věří, že během čtyř let se podaří obměnit aspoň polovinu tramvajového parku. Podle bratislavského primátora Milana Ftáčnika může město modernizovat vozový park díky evropské podpoře a v příštích letech může koupit nové tramvaje a trolejbusy.
Bratislava získá pětičlánkové tramvaje 30 T. Navazují na sérii obousměrných vozidel, které jezdí v italském Cagliari, americkém Portlandu nebo polské Vratislavi. "Tramvaje pro slovenskou metropoli budou ale nově vycházet z moderních tramvají 26 T, které jsou určené pro maďarské město Miškovec (Miskolc). Bratislavské tramvaje budou mít podvozky s rozchodem na 1000 milimetrů a první a poslední podvozek bude plně otočný," uvedl obchodní šéf Škodovky Jaromír Jelínek.
Nové tramvaje přispějí hlavně ke zvýšení kvality cestování pro pasažéry. Bude v nich podle Bernarda dostatek místa, vhodně umístěné zádržné systémy, vozy budou mít velmi klidný chod a budou kompletně klimatizované včetně kabiny řidiče. Cestujícím se sníženou pohyblivostí nabídnou výklopnou plošinu. Ve vozidle bude také zařízení pro hlasovou komunikaci mezi nevidomými cestujícími a řidičem, informační a kamerový systém.
Kromě Bratislavy uzavřela Škoda Transportation v poslední době kontrakt na 60 nízkopodlažních tramvají pro turecké město Konya. Podepsala kontrakt s čínskou firmou CSR Sifang na poskytnutí licence k technologiím na výrobu nízkopodlažních tramvají typu ForCity. Celková hodnota této zakázky může dosáhnout až pěti miliard korun.