Nejoptimističtější byli podle průzkumu spotřebitelé v Indonésii, zatímco největší pesimismus panoval v Portugalsku následovaném Itálií a Maďarskem. Spotřebitelská důvěra se zhoršila v téměř polovině sledovaných evropských zemí. Na náladu spotřebitelů v Evropě mají negativní dopad rozpočtové škrty, stoupající daně a vysoká míra nezaměstnanosti, píše agentura Reuters.
Index globální spotřebitelské důvěry ve druhém čtvrtletí stoupl o jeden bod na 94 bodů poté, co si v prvním čtvrtletí připsal dva body. Zůstal však pod klíčovou stobodovou hranicí, což signalizuje, že spotřebitelé jsou celkově pesimističtí ohledně budoucího vývoje.
Ve Spojených státech, které jsou největší ekonomikou světa, se spotřebitelská důvěra zlepšila díky rostoucímu počtu pracovních příležitostí, stoupajícím cenám domů a posilujícímu akciovému trhu. "Když se spotřebitelé cítí bohatší a mají větší důvěru v získání či udržení si práce, pochopitelně to zlepšuje jejich náladu," uvedl ekonom společnosti Nielsen Venktatesh Bala.
pmh šeb