Zástupci pojišťovny se podle ní po opakované neúspěšné snaze získat od zástupců kanceláře vyjádření rozhodli ve večerních hodinách zajistit návrat postižených turistů na vlastní náklady.
Spojení se zástupci CK se podařilo pojišťovně navázat až v úterý odpoledne. Později odpoledne pojišťovnu kontaktovala také česká konzulka z Říma a následně i postižení s žádostí o řešení složité situace turistů, kteří už byli řadu hodin na letišti. Ministerstvo zahraničních věcí se připojilo s poukazem na skutečnost, že CK na vzniklé potíže nereaguje.
CK Solymar byla pojištěna u UNIQA proti úpadku do začátku července. Pojišťovna vypověděla pojistnou smlouvu s CK dne 20. června 2013 s uplynutím doby pojištění dne 2. července 2013. Ukončení smluvního vztahu bylo oznámeno ministerstvu pro místní rozvoj.
Klienti, kteří zakoupili a uhradili zájezd u CK Solymar, ale už na něj neodjeli či neodjedou, se musí se svojí pohledávkou obrátit nejprve na kancelář. Ta totiž dosud oficiálně nesdělila své stanovisko ke vzniklé situaci a neuvedla konkrétní důvod svých potíží. Pokud by bylo v budoucnu oznámeno, že CK z důvodu insolvence končí svou činnost, lze poté uplatnit nároky vzniklé do 2. července 2013 vůči UNIQA, u níž bylo do tohoto data platné krytí pro případ úpadku CK.