Jednání ČEZ s Telefónikou začalo na jaře a společnosti se dohodly minulý týden. Smlouvu chtějí podepsat v nejbližší době. Ve tvorbě cen bude firma ČEZ nezávislá na mateřském operátorovi. "Naše zákaznické portfolio bude zcela oddělené od Telefóniky," uvedl šéf obchodní divize ČEZ.
Firma využije pro virtuálního operátora portfolio zhruba 3,5 milionu zákazníků, kterým dodává energie. Oslovit chce ale i další možné klienty. "Nabídka bude dostupná všem, nejen našim současným odběratelům elektřiny a plynu, i když těm nabídneme i určité výhody," řekl deníku Svoboda. Náklady na spuštění operátora odhaduje firma na desítky milionů korun. Do budoucna zvažuje společnost ČEZ i vstup do dalších oborů, například finančních služeb či pojišťovnictví, řekl HN Svoboda.
Nyní je na českém trhu kolem desítky virtuálních operátorů a přibývají další. Prvním byl BLESKmobil vydavatelství Ringier, následovalo například Tesco Mobile a vytvoření operátora zvažuje i Sazka nebo Česká pošta.