Facebook díky reklamě v mobilech ve druhém čtvrtletí zvýšil zisk

25.07.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 25. července (ČTK) - Největší světová internetová sociální síť Facebook v letošním druhém čtvrtletí vydělala 333 milionů dolarů (6,5 miliardy Kč) a dostala se tak ze ztráty, kterou utržila ve stejném období loni. Firmě k překvapivě dobrým příjmům pomohla reklama v mobilních telefonech. Akcie Facebooku po středečním oznámení výsledků zpevnily přibližně o 20 procent.

Facebook se podobně jako jeho konkurenti Google a Yahoo snaží přizpůsobit se rychle se měnícímu prostředí v oblasti mobilních telefonů, kde jsou marže z reklamy obvykle menší. Společnost vytvořila nové mobilní formáty, které mohou směrovat inzerci přímo mezi novinky a další obsah proudící k uživatelům. Podle Sheryl Sandbergové z Facebooku společnost ve druhém kvartálu v tomto takzvaném newsfeedu zvýšila množství i typy reklamy.

Příjmy Facebooku z reklamy v mobilech ve druhém čtvrtletí stouply o 76 procent na 656 milionů USD. Reklama v telefonech se tak na celkových příjmech z reklamy v tomtéž období podílela 41 procenty. V prvním letošním kvartálu byl tento podíl třicetiprocentní.

"Reklamy v současnosti tvoří kolem pěti procent, tedy jednu z 20 zpráv v newsfeedu," uvedl podle agentury Reuters šéf společnosti Mark Zuckerberg.

Celkové tržby ve druhém čtvrtletí stouply o více než 50 procent na 1,813 miliardy USD. Analytici v průzkumu Reuters předpokládali v průměru příjmy ve výši 1,618 miliardy USD. V loňském druhém kvartálu společnost hospodařila s čistou ztrátou 157 milionů dolarů.

Facebook, který soupeří se stále agresivnějšími službami typu WhatsApp, v současnosti denně navštěvuje kolem 700 milionů z celkem 1,15 miliardy uživatelů. Na konci prvního kvartálu to bylo 665 milionů uživatelů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK