Aircraft Industries je největším českým výrobcem civilní letecké techniky. Navazuje na více než sedmdesátiletou tradici závodu na leteckou výrobu v Kunovicích na Uherskohradišťsku. Společnost zaměstnává bezmála 900 lidí. Jejím nosným programem je malý dopravní letoun L 410 dodávaný do mnoha zemí, především do Ruska.
Ruská agentura se odvolává na slova Timura Azerného, generálního ředitele společnosti Uktus-avia, která je dcerou UGMK. ITAR-TASS píše, že letoun L 410 je považován za základní model pro modernizaci leteckých parků ruských regionálních společností. V Rusku samotném se stroje této třídy nevyrábějí.
Aircraft Industries má letos vyrobit 13 letadel, které kromě Ruska půjdou například i do Alžíru a do Francouzské Guyany. Firma by ale podle nedávného prohlášení obchodního ředitele Miroslava Kožíška chtěla dodávat svá letadla například také do Indonésie, Malajsie, Indie nebo do Nepálu. Na nové trhy má dodávat letoun L 410 UPV-E20 vybavený novým motorem GE H80-200 a vrtulí AV-725. Letadlo díky inovacím dosahuje vyšší rychlosti, delšího doletu a spotřebuje méně paliva.
Nový model si podle ITAR-TASS chválí i ruští zákazníci. Letoun L 410 používají v Rusku například letecké společnosti Orenburžje a KrasAero. K nákupu nových strojů se údajně chystají zájemci v Chabarovském kraji a burjatská letecká společnost PANCH.
Holding UGMK (Uralská těžební a hutní společnost) je považován za druhý největší ruský hutní komplex. Ovládá zhruba dvacet těžebních, hutních, strojírenských a telekomunikačních společností. Kontrolní balík akcií je ve vlastnictví ruských podnikatelů Iskandera Machmudova a Andreje Kozicina.