Podle výsledků tendru se má v dotčené oblasti jezdit od letošního prosince dalších deset let. Dosud na Břeclavsku, Hodonínsku a ve východní části Vyškovska jezdili dopravci Bors Břeclav, ČSAD Hodonín, ČSAD Kyjov a Vydos Bus. Kraj sice žádné detaily z průběhu výběrového řízení nezveřejnil, ale je pravděpodobné, že tito místní dopravci se ucházeli o zakázku znovu. V dotčeném území žije čtvrtina obyvatel kraje a autobusy zde za deset let ujedou 162 milionů kilometrů.
Kraj rozdělil tendr na 20 obsluhovaných oblastí a firmy ČSAD Ústí nad Orlicí a TRADO-BUS prý nabídly ve většině případů nejnižší cenu a také zcela nový vozový park. "Jihomoravský kraj nás přesto z tendru vyloučil, podle našeho názoru neoprávněně," uvedla ve zprávě Kratochvílová. Pokud kraj uzavře smlouvy s uchazeči, kteří se se svými nabídkami umístili za dvěma zmíněnými dopravci, zaplatí za deset let podle Kratochvílové o 200 milionů korun více.
Do skupiny ICOM transport patří další dopravci - ČSAD Slaný, ČSAD Benešov, ČSAD Jindřichův Hradec, ICOM transport a TRADO-MAD a provozují dopravu na Vysočině, středních a jižních Čechách a v Pardubickém kraji.