"Ministerstvo průmyslu se touto otázkou zabývá proto, aby bylo možné letos tyto rozhovory završit a pak přistoupit k podpisům," řekl Dvorkovič podle agentury ITAR-TASS. "Momentálně se nejaktivněji vedou jednání o lokalizaci výroby letounu L-410, který se nyní vyrábí v Česku, ale majiteli závodu jsou ruští investoři. Kromě toho se vedou jednání s kanadskými výrobci o zatím ještě částečné lokalizaci výroby odpovídajících typů letadel v Rusku," dodal.
Kanadským typem letounu, zvažovaným pro výrobu v Rusku, je podle agentury Prajm stroj Bombardier Q-400.
Před pár dny se v ruských médiích objevily zprávy, že Uralský těžařský holding UGMK chce zvýšit svůj majetkový podíl v kunovickém výrobci L-410, podniku Aircraft Industries, z 51 na 100 procent odkupem menšinového balíku akcií od české obchodní společnosti PAMCO INT.
Aircraft Industries je největším výrobcem civilní letecké techniky v ČR. Navazuje na více než sedmdesátiletou tradici závodu na leteckou výrobu v Kunovicích na Uherskohradišťsku. Společnost zaměstnává bezmála 900 lidí. Jejím nosným programem je malý dopravní letoun L 410 dodávaný do mnoha zemí, především do Ruska. Aircraft Industries má letos vyrobit 13 letadel, které kromě Ruska půjdou například i do Alžíru a do Francouzské Guyany.
ITAR-TASS již dříve označil letoun L 410 za základní model pro modernizaci leteckých parků ruských regionálních společností. Naopak deník Kommersant poukázal na "pochyby expertů ohledně perspektivnosti výroby letadel, které morálně zastaraly ještě v minulém století".
L-410 byl vyvinut v druhé polovině 60. let. Mezitím byl několikrát modernizován.