Opravu nádraží v Olomouci získá OHL ŽS a Alpine Bau CZ

29.07.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. července (ČTK) - Miliardovou zakázku na rekonstrukci olomouckého nádraží získá sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Investor oprav - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nezruší tendr, ze kterého Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyloučil nejnižší nabídku společností EUROVIA CS, Subterra a Elektrizace železnic Praha a zakázku přidělí druhému uchazeči v pořadí. ČTK to řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. OHL ŽS a Alpine Bau za rekonstrukci požadují 1,89 miliardy korun o 108 milionu více než vyřazené konsorcium.

"Vydáváme se cestou uposlechnutí rozhodnutí úřadu bez odvolání," uvedl Ptačinský. SŽDC původně zvažovala tři možnosti, kterými chtěla na vyřazení nejnižší nabídky reagovat. Kromě zrušení celého tendru přicházela v úvahu právě varianta přidělení zakázky druhému uchazeči v pořadí na základě rozhodnutí ÚOHS, nebo možnost napadnout rozhodnutí ÚOHS u soudu, což by ale nemělo odkladný účinek a správa železnic by stejně musela zakázku přidělit druhé nejnižší nabídce. Správa železnic sice respektuje rozhodnutí úřadu, trvá ale na tom, že soutěž, jejíž výsledek ÚOHS zpochybnil, se uskutečnila maximálně transparentně a nediskriminačně, dodal mluvčí.

Nabídková cena sdružení v čele s Eurovií nebyla uvedena ve správném tvaru požadovaném zadavatelem, uvedl ÚOHS ve zdůvodnění svého rozhodnutí z letošního dubna. "Zadavatel rovněž nedodržel zásadu transparentnosti, když při posouzení nabídek akceptoval opožděné upozornění tohoto uchazeče, že jeho skutečná nabídková cena je nižší, než byla cena čtená při otevírání obálek," uvedl už dříve předseda ÚOHS Petr Rafaj. Podle něj tak mohl být podstatně ovlivněn výběr nejvhodnější nabídky.

Podle připraveného projektu mají být postupně rekonstruována všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy opraví starý podchod. Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.

Po rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.

Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny už modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy Le Havre-Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.

Rakouská matka jednoho z vítězů tendru Alpine Bau v červnu vyhlásila bankrot. Česká dceřiná společnost Alpine Bau CZ již dříve uvedla, že bankrot mateřské firmy by na její aktivity neměl mít žádný bezprostřední vliv. Podílí se například i na modernizaci dálnice D1.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK