"Jednání některých prodejců na předváděcích akcích dosáhlo takové arogance vůči seniorům, že ani opakované pokuty, které jdou do milionů, je od nekalých obchodních praktik neodvrátily. Situaci může změnit jen zpřísnění zákona a trvalá osvěta seniorů, na něž jsou předváděcí akce zaměřeny," uvedl Velčovský.
V rámci kontrol ČOI kromě přímé účasti kontrolních pracovníků na akcích využila také dokumentace spotřebitelů a v některých případech i výpovědí svědků z řad spotřebitelů i obchodních zástupců prodávajících.
Nejčastěji je na předváděcích akcích porušován zákon o ochraně spotřebitele. "Téměř dvě třetiny porušení tohoto zákona (65,6 pct) tvořilo prokázané používání některé z forem nekalých obchodních praktik, včetně agresivních (13,4 pct)," uvedla ČOI v tiskové zprávě.
Dosud nejvyšší pokutu, dva miliony korun, dostala 1. Česká reklamní společnost v květnu, a to za promyšlenou manipulaci a agresivní nátlak na seniory při prodeji.