Pražský dopravní podnik vypsal tendr na ostrahu za 380 milionů

30.07.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 30. července (ČTK) - Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal tendr na ostrahu majetku a bezpečnostní služby za 380 milionů korun bez DPH. Uchazeči se mohou hlásit do poloviny září. Zjistila ČTK z věstníku veřejných zakázek. Organizace Acta non verba tvrdí, že podmínky výběrového řízení jsou "šité na míru" jedné firmě. Dopravní podnik, který se už řadu měsíců vypořádává s podezřelými a nevýhodnými smlouvami z minulosti, to ale popírá. Podnik už jednou kvůli malému počtu uchazečů soutěž zrušil.

Vítěz výběrového řízení bude pro největší společnost v majetku Prahy zajišťovat mimo jiné ochranu majetku proti vandalům a sprejerům. Tendr ale provázejí pochybnosti. Podle ředitele Acta non verba Vojtěcha Razimy jsou podmínky diskriminační. "Přihlásit se může jen držitel přesně specifikovaného certifikátu na vysílačky. A ten je v republice jen jeden," tvrdí. Jde prý o formu KonekTel.

"Dopravní podnik vypsal veřejnou zakázku na fyzickou ochranu objektů zcela v souladu s platnou legislativou," uvedl mluvčí Petr Vorlíček. Zadávací dokumentaci si prý vyzvedlo několik desítek firem. Průběh řízení podle něj podnik komentovat nemůže. "Vedení společnosti nemá žádné detailní informace ani o přihlášených účastnících, ani o nabízených podmínkách, a to vše z důvodu transparentnosti a objektivity veřejných zakázek," doplnil.

Dopravní podnik, který z pražského rozpočtu dostává na provoz přes deset miliard korun ročně, má za sebou dva turbulentní roky. Po odchodu bývalého generální ředitele Martina Dvořáka se vyměnila většina členů managementu. Tehdejší primátor Bohuslav Svoboda (ODS) v polovině loňského roku na post ředitele dosadil Vladimíra Liche. Ředitel hned po nástupu avizoval, že nechá prověřit sporné zakázky. Dříve než stihl cokoli udělat, nastal další zvrat a ve vedení městské společnosti jej vystřídal nynější ředitel Milan Křístek. I on tvrdí, že jde cestou prověřování a vypovídání nevýhodných smluv, které byly uzavřeny pod vedením Dvořáka.

Zadlužený podnik se potýká s finančními problémy. Tíží ho právě nevypověditelné smlouvy, třeba na nákup nízkopodlažních tramvají za miliardy. Podle některých informací proto podnik hodlá rušit další spoje a omezovat investice. Diskutuje se také o nepopulárním kroku - o zdražování jízdného. Záležet ale bude na vůli pražských politiků, která se v příštím volebním roce bude pravděpodobně hledat jen velmi obtížně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK