"Chtěli bychom v oblasti osobní dopravy zajistit zastavení zadlužování naší firmy především cestou hledání jiných možností, jak získat investiční prostředky, a to přehodnocením starých a nedokončených investičních záměrů, aby bylo na to, co potřebujeme," řekl Zelený. Přehodnotit by se tak mohl záměr pořídit dalších osm rychlovlaků Railjet, jejichž nákup za zhruba 2,8 miliardy schválila koncem června dozorčí rada.
Vozidel schopných zajistit mezinárodní dálkovou dopravu mají České dráhy podle Zeleného dostatek. Chybí naopak vozidla, která by cestujícím zajistila komfort odpovídající 21. století i na méně využívaných tratích, kde v současnosti jezdí zejména desítky let staré vagony.
V nákladní dopravě bude potřeba posílit obchodní oddělení Carga. "Zahájíme novou obchodní iniciativu, kterou chceme oslovit největší zákazníky, kteří nám přinášejí zakázky s největším profitem," uvedl Zelený. Pro zákazníky chce připravit prezentaci technologických možností.
Kromě hledání zakázek v krátkodobé perspektivě je podle nového šéfa drah potřeba vytvořit i dlouhodobou vizi pro zachování ČD Cargo. Na základě ekonomické studie by se měla vyřešit například dlouhodobě diskutovaná otázka spojení českého a slovenského Carga. To je ale podle Zeleného reálné pouze tehdy, pokud se prokáže, že to může být výhodné pro společnost nebo český stát.