ProSieben zvýšila tržby i zisk, daří se jí v digitálních médiích

01.08.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Frankfurt 1. srpna (ČTK) - Německá mediální skupina ProSiebenSat.1 ve druhém čtvrtletí zvýšila tržby i zisk a uvedla, že se jí daří v segmentu digitálních médií. Další zlepšení čeká i do budoucna, což jí umožnilo zlepšit celkový výhled hospodaření. Výsledky německé firmy jsou v příkrém protikladu k výsledkům mediální skupiny Central European Media Enterprises (CME), která se pohybuje převážně ve středoevropském regionu.

"S velkým důrazem podporujeme vlivy vzájemného působení mezi televizí a digitální součástí, i jejich růstový potenciál, což prakticky žádná jiná mediální společnost nedělá," uvedl generální ředitel ProSiebenSat.1 Thomas Ebeling.

Tržby za druhé čtvrtletí se zvýšily o 11,4 procenta na 624,8 milionu eur (zhruba 16,2 miliardy Kč). Překonaly tak i nejoptimističtější odhady analytiků v anketě agentury Reuters. Odhady předčil i provozní zisk EBITDA, který se bez vlivu mimořádných nákladů zvýšil o 6,8 procenta na 209,2 milionu eur (asi 5,4 miliardy Kč).

Díky takzvaným synergiím mezi televizní a digitální divizí se firmě daří zvyšovat zájem televizních diváků o její internetové služby a naopak. Tento trend by měl podle managementu pokračovat. Díky tomu firma zvýšila odhad růstu tržeb na letošní rok na pět až devět procent, zatímco doposud počítala s pětiprocentním růstem.

Naopak mediální společnost CME, která výsledky zveřejnila ve středu, nastínila zcela odlišný obraz. Provozní zisk OIBDA jí ve druhém čtvrtletí klesl o zhruba 85 procent na sedm milionů dolarů (asi 137 milionů Kč. To je výrazně pod odhady analytiků. Ztráta po zdanění narostla čtrnáctinásobně na 150,1 milionu dolarů (asi 2,9 miliardy Kč), zatímco tržby klesly o téměř 15 procent na 180,2 milionu dolarů (asi 3,5 miliardy Kč).

"Nižší výnosy v České republice ovlivnily naše finanční výsledky za druhé čtvrtletí i za první pololetí roku 2013, neboť někteří klíčoví inzerenti přistoupili na naše vyšší ceny (za reklamu) teprve nedávno," řekl k výsledkům CME její generální ředitel Adrian Sarbu. Firma podle něj obrat trendu poklesu výdajů za televizní reklamu očekává na podzim. Výhled na letošní rok CME opět zhoršila.

Za poklesem tržeb v CME je především propad v České republice, kde tržby firmě klesly o 40,5 procenta. Agentura Reuters v této souvislosti poznamenala, že nejbližší konkurent CME, švédská společnost Modern Times Group, naopak v České republice tržby za stejné období o zhruba 47 procent zvýšila. Modern Times v tuzemsku vlastní televizi Prima a další stanice, k CME patří zejména televize Nova.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK