Ředitelství vodních cest bez výběrového řízení uzavřelo mandátní smlouvu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC). Podle ÚOHS byl tento postup chybný.
Ředitelství silnic a dálnic se bránilo odkazem na technické důvody. "Argumentaci, že na dráze nemůže vykonávat žádnou činnost nikdo jiný kromě SŽDC, vyvrací i fakt, že zadavatel na plnění veřejné zakázky uzavřel subdodavatelskou smlouvu s externími subjekty," uvedl v rozhodnutí předseda ÚOHS Petr Rafaj.
Most v Kolíně přes Labe stojí od konce roku 2010. Starý dvoukolejný most z roku 1908 nevyhovoval podjezdnou výškou 4,35 metru současným požadavkům na parametry vodní cesty. Byl proto zbourán a nahrazen novým moderním mostem s výškou 5,25 metru. Díky rozdělení prací na dvě poloviny nemusela být přerušena železniční doprava a vlaky místem projížděly po jedné koleji.
Projekt za 1,23 miliardy korun podpořila částkou 877 milionů Kč Evropská unie, zbylé náklady uhradil Státní fond dopravní infrastruktury.