Češi letos na slevových portálech utratili 1,3 miliardy korun

02.08.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 2. srpna (ČTK) - Češi na slevových portálech utratili v prvním pololetí 1,3 miliardy korun, meziročně o 12 procent víc. Nejrychleji rostoucí kategorií je zboží. Počet slevových serverů, které jsou na trhu aktivní, klesl na 71. ČTK o tom informoval vyhledavač slev Skrz.cz.

 

Průměrná sleva napříč všemi kategoriemi za první půlrok činila 56 procent, Češi tak celkem ušetřili 1,7 miliardy korun, vyplývá z dat agregátoru slev Slevin.cz.

"Průměrná objednávka v prvním pololetí letošního roku vzrostla na 900 korun ze 720 korun. V posledních měsících průměrná hodnota objednávky přesahuje 1000 korun, což je zapříčiněno výrazně zvýšeným zájmem o dovolené," dodala marketingová manažerka Slevomat.cz Jana Zahradníčková.

Podle agregátoru Slevin.cz letos výrazně stoupl na slevových serverech právě prodej zájezdů, meziročně o 60 procent. Z celkového obratu slevového trhu pak dovolené tvoří 62 procent. Ještě více rostl prodej zboží, za které Češi utrácejí o 82 procent více než vloni. Tato kategorie ale z celkového obratu činí jen 12 procent.

"Za nárůstem tržeb stojí především velký ohlas zákazníků na nabídku zboží. Obzvlášť zájem o značkovou módu neustále roste," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Za loňský rok se obrat celého trhu vyšplhal na 2,8 miliardy korun, v letošním roce lze podle něj očekávat pokoření hranice tří miliard korun.

Počet slevových serverů podle Skrz.cz klesl na 71 z dubnových 79. Naopak podle údajů Slevin.cz počet slevových portálů začal opět růst a je jich aktuálně 98. Nejvíce aktivních slevových serverů působilo na českém trhu v srpnu 2011, kdy jich bylo 204, od té doby jejich počet klesal.

"Stále sledujeme konsolidaci trhu a zánik menších hráčů, které ale nahrazují nové pokusy těch, kteří ještě stále doufají v úspěch na trhu, kde jsou rozdané karty. Velká šance na úspěch tu pro nováčky není, snad jedině kdyby se dokázali zaměřit na nějakou doposud nepokrytou část trhu," uvedl marketingový ředitel Zapakatel.cz Vladimír Hlaváček.

První dvacítka serverů již ovládá 98 procent trhu, největší je stále Slevomat.cz následovaný Vykupto.cz. Slevomat tržby neuvádí, obrat Vykupto.cz za prvních šest měsíců letošního roku stoupl o desetinu na 175 milionů korun. "Na trhu zůstávají pouze ti, kteří mají sílu poskytovat kvalitní zákaznický servis, garantují bezpečný nákup a poskytují další přidané hodnoty," dodal Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Češi letos podle odhadů utratí v internetových obchodech téměř 50 miliard korun, z toho tři miliardy na slevových serverech. On-line se v Česku prodá až šest procent veškerého zboží. Internetoví prodejci tak ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží.

Pořadí slevových serverů v 1. pololetí 2013 podle výše tržeb Obrat za 1. pololetí 2013 (mil. Kč) 1. Slevomat.cz neuvádí 2. Vykupto.cz 175 3. Zapakatel.cz 103 4. Pepa.cz 95 5. Nákupvakci.cz 82 6. Hyperslevy.cz 79 7. Slever.cz 50 8. Slevoteka.cz 46 9. Newgo.cz 34 10. Berslevu.cz 28

zdroj: Slevin.cz, Vykupto.cz

Tomáš Medek rot

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK